• 29 Březen 2024, 08:46:45 dopoledne
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.

 


Jak bojovat proti reklamní slepotě uživatelů?

Odeslal: Alex Datum: 10 Leden 2021, 12:26:12 odpoledne Zobrazeno: 1673



Reklamní sdělení dnes na lidi útočí na každém kroku: v televizi, v rádiu, na sociálních sítích, při hraní her, v časopisech a mohli bychom samozřejmě pokračovat. Lidé jsou reklamami natolik přesyceni, že u nich v posledních letech vznikla tzv. reklamní slepota. Pro marketéry a kreativce to však neznamená příliš dobré zprávy. Jak prorazit reklamní slepotu?

Co znamená spojení reklamní slepota?
Reklamní slepota označuje vědomé, ale i nevědomé ignorování reklamních sdělení. Podle studií na každého z nás denně útočí až 3 000 reklam v průměru, což představuje neskutečné množství. Není tedy divu, že jsme se naučili přehlížet reklamy, a to zvlášť v případě, že odhalíme, že se o reklamní sdělení jedná.

To však vůbec netěší online marketéry, kteří se dennodenně snaží tuto bariéru prorazit a zaujmout naši pozornost. Používají k tomu nejrůznější nástroje, manipulaci, ale také vtip, nahotu, celebrity nebo křiklavé bannery. Jednoduše cokoliv, co zabírá, alespoň do té doby než si na to zase zvykneme.

5 tipů, jak bojovat proti reklamní slepotě
Následujících pár tipů je tedy určeno právě vám marketérům, kreativcům nebo i vlastníkům e-shopů a webů, kteří potřebují zaujmout pozornost běžného uživatele.

1/ Někdy je méně více
Toto známé pravidlo – méně je někdy více – platí v mnoha rovinách života. I v oblasti reklamy jej můžeme využít. Sdělení by mělo být především dostatečně kvalitní, nesnažte se publikum válcovat kvantitou.

Například na webu se návštěvník snáze orientuje, pokud na něm nevisí příliš mnoho reklamy a při každém přejetí myší na něj nevyskočí další. Z takového webu raději návštěvníci naštvaní odcházejí a nedostanete ani doporučení, ani objednávku zboží. V menším množství reklamy se uživatel lépe zorientuje a jednodušeji si všimne sdělení, která na webu jsou.

2/ Velikost a grafika
Důležitou roli také hraje grafické zpracování reklamního sdělení a s ním související velikost. Jestliže se například při čekání na MHD zadíváte na reklamní tabuli s mnoha inzeráty, pravděpodobně vás zaujmou pouze ty kvalitní a zajímavé. Takový leták zákazník nepřehlédne, narozdíl od těch stovek ostatních, o kterých ani netuší, že je denně potkává.

3/ Umístění reklamy
Vsaďte na vhodné umístění reklamního sdělení. Tato rada platí jak v online, tak offline světě. Pozice výrazně ovlivňuje, zda si uživatel reklamy všimne. Vyvarujte se otravnému skákání reklam na obrazovku, které si většina z nás ani nepřečte a už hledá křížek.

Raději hledejte ojedinělá místa pro umístění reklamy. Občas vyzkoušejte své zákazníky překvapit, ale co nejpříjemněji a sledujte, co zabírá.

4/ Dejte lidem to, co chtějí vidět
Mnoho lidí zaujme pouze to, co chtějí vidět, co je zajímá nebo to v poslední době hledali. Zkuste zaujmout své zákazníky tak, že jim naservírujete přesně to, co chtějí vidět.

V praxi to pak může znamenat, že do článku se spíše hodí kontextová reklama. V herním rozhraní zase uživatel spíše očekává grafickou reklamu a tak dále. Pokud dokážete uživateli nabídnou skvělé jídlo, když má zrovna hlad, je téměř jisté, že se nají u vás. Metaforicky řečeno.

5/ Testování reklamy
A poslední bod možná představuje to nejdůležitější: testujte, testujte a testujte. Používejte analytické nástroje, vyhodnocujte a obměňujte. Vyvarujte se tomu, co nefunguje a vyzkoušejte něco nového. Pokud například na webu nastavíte reklamy určitým způsobem a už se k nim nikdy nevrátíte, pravděpodobně nebudou příliš dlouho fungovat. Optimalizujte a zkuste se čas od času vžít do pozice zákazníka. Která sdělení byste očekávali vy? A v jakých místech?


Možná se vám také vyplatí vzít opravdového zákazníka, typického pro vaši cílovou skupinu, a přesně sledovat, co dělá, kam se dívá. Následně můžete dle výsledků své snažení upravovat.

https://orangeacademy.cz/kurzy-marketingu/rekvalifikacni-kurz-online-marketing/plzen

Hodnocení: Tento článek ještě nebyl hodnocen

Komentáře



Powered By SMF Articles by CreateAForum.com

Stránka vytvořena za 0.063 sekund, 16 dotazů.

darky

Realitní kancelář Brno | Rychlé půjčky | Hromadný email | Azyl pro Milence | Cosplay Porn | Natáčení porna | VPS hosting | Voyeur Porn | Virtual Private server | Nerd porn |
Snubní prsteny | Klinika rázové vlny | Malá půjčka na IČO | Slevové kupóny na hosting | Webhosting | Příprava na přijímací zkoušky na gymnázia a SŠ | Krbové vložky